Изследовател от Харвардския университет е анализирал данните от Framingham Heart Study и е заключил, че контактите от социалното обкръжение на човек играят важна роля по отношение количеството на алкохолна консумация. Изследването е проследило различни навици на 12 067 души в продължение на 32 години и е публикувано тази Annals of Internal Medicine.
„Открихме, че влиянието на приятелите си и хората, с които общуваме може да повлияе на здравето ни, също толкова, колкото и генетичния фон и семейната среда”, заявява Nicholas Christakis, професор по медицина в Харвард и водещ автор на проучването. "Що се отнася до консумацията на алкохол, в зависимост от обстоятелствата, контактите от социалното обкръжение, могат да имат както положителни, така и отрицателни последиците за здравето."
Тъй като данните са били подбрани от лица между 1971 и 2003 г., са били проучени само офлайн връзките на обектите на изследването. Въпреки това, степента, до която навиците за консумиране на алкохол на нашите приятели и познати влияние нашите собствени, си заслужава по-задълбочено да се анализира дали и контактите от онлайн мрежите функционират по сходен начин.
Christakis, който съшо така е и автор на книгата Connected: The Surprising Power of Our Social Networks and How They Change Us, установява, че вероятността даден човек да се напива тежко е 50% по-голяма, когато е директно обвързан с приятел, който пие в големи количества и 36 % по-вероятно, ако косвено е свързан с такъв човек чрез общ приятел.
Christakis дава предположение, че ефектът от онлайн социалните мрежи върху личното здраве може да се изразява във възможността потребителите да ги идентифицират с по-лесното премахване на "пречките пред въздържането." Тъй като онлайн социалните мрежи дават възможност по-лесно да се определи кой с какво се самоидентифицира и най-вече, защото днес те са неизменна част от социални взаимодействия на повечето хора, е време да проучи дали онлайн връзките играят подобна роля, както и офлайн социалните контакти.
Change language


